Hem och Skolas aktuella verksamhetsplan hittar du här:

Föreningen strävar på olika sätt till att tillföra något extra för att stöda den nya läroplanen och sammanhållningen i skolan och mellan skolan och föräldrarna, bidra till att hålla den finlandssvenska kulturen och traditionerna levande och ge roliga minnen för barnen.

Förslag till evenemang och understödsmål under verksamhetsåret:

Morgonmål i klasserna
Höstmarknad i skolan
Teater Viirus Monster

2017 - 2018  Morgonklubbar med Daniela Salo (delfinansiering)

Midvinterfesten Sommarfestival (HoS bjuder på lärarnas andel)
Vintersportdag, vårutflykt och eventuell övrig utflykt (busskostnader, mellanmål)
Stafettkarnevalen i Åbo
Bräncca-cupen på skolans gård
Hem och Skola-dagen
Höstmarknad eller Julmarknad i skolan

Dessutom föreslås föreningen bekosta olika extra anskaffningar enligt skolans önskemål, som till exempel bidrag till bokpaket, pysselmaterial och utrustning till rastboxen (bollar och redskap för utelekar).

”Sexsnack” med Patricia Thesleff i smågrupper: Föreningen strävar i samarbete med skolan till att få med inslaget i det årliga programmet på åk 5 i fyra grupper. Patricia är inbokad till skolan i den 7. - 8.3.2018.

Inför jul brukar föreningen bjuda på glögg och pepparkakor vid Luciafirandet. Den sista skolveckan före jullovet får barnen julgodispåsar och lärarna en julkaka eller motsvarande. Personalen och skolmorfar uppmärksammas med små jul- och vårhälsningar.

Föreningen bidrar med stipendier som delas ut under våravslutningen.

Föreningen söker understöd för verksamheten och för lägerskolan i åk 6 från Aktia-stiftelsen och Lisi Wahls stiftelse och uppbär en frivillig medlemsavgift på 10 e per familj och läseår.